کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت

ساخت وبلاگ
در حاشیه توزیع بی‌رویه بطری‌های آب صلواتی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) همایون سلحشور فرد، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس ارشد آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) همین که از مترو وارد فضای اطراف حرم شدم، اولین صحنه ای که به چشمم خورد، کامیون حمل آب معدنی صلواتی بود و پس از آن در گوشه و کنار صحنه هایی از آثار این بطری های ویرانگر محیط زیست دیدم که باید بابت اتخاذ چنین روشی برای تأمین آب شرب، استغفار کرد. فناوری منحوسی که نیاز کاذب ایجاد کند، الگوی مصرف غلطی را رواج دهد، سبکزندگی مسرفانه‌ای را رقم بزند، زحمت رفتگران را زیاد کند، مدیریت پسماند را به چالش بکشد و با افزایش حجم زباله‌های پلاستیکی دیر تجزیه پذیر به محیط زیست آسیب وارد کند، زندگی جانداران را در مخاطره قرار دهد و در درازمدت باعث افزایش بیماری سرطان شود، صلوات ندارد ! نمی‌توان صلوات فرستاد و بطری‌های آب را نیم‌خورده در هر گوشه و کناری رها کرد و زحمت و دردسر رفتگران را افزایش داد. نمی‌توان صلوات فرستاد و منظره‌های ناپسندی را از اسراف و آسیب به محیط زیست در حرم امامی که نسبت به این امور حساسیت و مراقبت دقیق داشت، به نمایش گذاشت. نمی‌توان صلوات فرستاد و چنان حجم زباله‌های پلاستیکی را افزایش داد که سطل‌های موجود کفایت نکند و همه در کمتر زمانی سر ریز شوند. نمی‌توان صلوات فرستاد و اصلاً نپرسید «در جایی که برای هر کسی با طی مسافت کوتاهی دسترسی به شیر آب شرب فراهم است، توزیع انبوه بسته‌های حاوی این آب‌های بطری شده چه لزومی دارد؟» در شرائطی که دسترسی به شبکه آب شرب برای همه به سهولت فراهم است و در صورت افزایش تقاضای مصرف نیز مانند سابق امکان استقرار تانکرهای آب سالم‌سازی شده وجو کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت...
ما را در سایت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : csalahshoorfard8 بازدید : 7 تاريخ : چهارشنبه 13 تير 1403 ساعت: 22:02

271 در جریان خضر و موسی(علیهما السلام)، هر دو انسان کامل و هر دو معصوم‌ هستند، اما یک اشکال شفاف و روشنی وجود مبارک موسی کرد و جوابی خضر داد که هیچ ارتباطی با اشکال ندارد؛ ولی موسی قانع شدند. شما از تفسیر طبری تا تفسیر المیزان را ببینید، این راز را پیدا نمی‌کنید که خضر چه گفته که موسی ساکت شد؟ وجود مبارک موسای کلیم عرض کرد «آخر کشتی را سوراخ کردی، غرق می‌شوند!» این اشکال وارد است. خضر فرمود که در بندر، کشتی های سالم را می‌گیرند؛ این چه جوابی از اشکال است؟ ما به بندر نمی‌رسیم، همه ما غرق می‌شویم؛ این اصلاً به ذهن هیچ مفسّری نمی‌آید.  ... موسی(سلام الله علیه) می‌تواند بگوید ما که به بندر نمی‌رسیم، همه ‌ما در آب می‌مانیم، در بندر بله، اگر کسی رسید آنجا، کشتی سالم را می برند؛ اما به نحوی خضر به موسای کلیم(سلام الله علیه) گفت که موسی فهمید؛ یعنی گفت تو چرا این حرف را می‌زنی؟ تو که یک روزی دریا را دیدی، این گونه حرف در هیچ تفسیری نیست ... موسی(سلام الله علیه) سه تا اشکال کرد و خضر با سه تا گوشه چشم، موسی را ساکت کرد، گفت تو چرا این حرف را می‌زنی؟ ما کشتی را سوراخ کردیم، بله سوراخ کردیم، مگر آب می‌تواند بدون اجازه ما حرکت کند؟ تو که سابقه داری، تو که در دریا افتادی، تو چرا این حرف را می‌زنی؟ به نحوی خضر گفت که موسی فهمید چه خبر است، این دومی هم همین طور است، سومی هم همین طور است، این رمز و رازی که بین دو ولیی از اولیای الهی است. این در کتاب های تفسیر عادی نیست، در ذهن هیچ کسی هم نمی‌آید که اشکال موسی وارد است، جواب خضر هم که وارد نیست ... طرزی عرض کرد که «لِتُغْرِقَ أَهْلَها» پس معلوم می‌شود جایی را سوراخ کرد که آب درون قایق می‌آمد اما طرزی خضر به موسی(علیهم السلام) گفت ک کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت...
ما را در سایت کارمند را چه به فضای مجازی؟!+صوت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : csalahshoorfard8 بازدید : 8 تاريخ : چهارشنبه 13 تير 1403 ساعت: 22:02